شکرخواه: شستا کلان داده از محصولات خود راه‌اندازی کند

پیشکسوت ارتباطات و روزنامه نگاری حرفه‌ای گفت: اگر شستا هم اکنون کلان داده داشته باشد می‌تواند پاسخگوی حجم بالایی از سوالات مردم باشد؛ هم اکنون سازمان‌هایی می‌توانند از قدرت سخن بگویند که دارای هوش مصنوعی باشند.

۱۰:۳۱:۰۰ | ۱۴۰۳-۱۱-۰۴

به گزارش شستا رسانه، نشست روابط عمومی در زمانه هوش مصنوعی با سخنرانی دکتر یونس شکرخواه صبح امروز (پنج شنبه ۴ بهمن) در مجتمع فرهنگی کشتیرانی و با حضور مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه شستا برگزار شد.

شکرخواه گفت: تحقیق و توسعه درباره تکنولوژی به محرکه برای تولید محصولات جدیدتر تبدیل شود؛ تکنولوژی همواره پنهان است و آنچه در اختیار ماست فقط پوسته و ظاهر آن است و اساس علم و تکنولوژی در اختیار سازنده است.

وی افزود: اگر تکنولوژی خاصی در اختیار متخصصان شستا باشد جامعه مجبور می‌شود شناخت لازم را نسبت به شستا داشته باشد‌‌.

پیشکسوت ارتباطات و روزنامه نگاری حرفه‌ای تصریح کرد: برخی تکنولوژی‌ها بازار را صدا می‌زنند؛ نباید بدون در نظر گرفتن ملاحظات خاص وارد هوش مصنوعی شویم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سواد رسانه‌ای هم اکنون به تجارت سواد رسانه‌ای تبدیل شده اما نباید این بلا را بر سر هوش مصنوعی آورد.

شکرخواه اظهار داشت: هوش مصنوعی مرتبط با آپلودگراهاست نه دانلودگراها؛ هوش مصنوعی از آن کسانی است که کلان داده دارند.

وی گفت: اگر شستا هم اکنون کلان داده داشته باشد می‌تواند پاسخگوی حجم بالایی از سوالات مردم باشد؛ هم اکنون سازمان‌هایی می‌توانند از قدرت سخن بگویند که دارای هوش مصنوعی باشند.

پیشکسوت ارتباطات و روزنامه نگاری حرفه‌ای تاکید کرد: در شرایط عادی ضرورت اطلاعات دیجیتال مشخص نمی‌شود بلکه در شرایط بحرانی برای مدیریت بهتر ضرورت آن معلوم می‌شود‌.

وی افزود: ملاحظات اخلاقی در هوش مصنوعی بسیار بالاست؛ هم اکنون حجم بالایی آب برای خنک کردن سرورهای هوش مصنوعی در آمریکا صرف می‌شود‌‌.

شکرخواه افزود: از آنجایی که بسیاری از عملکردهای روابط عمومی به اینترنت متکی است، توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل سریع داده ها، استفاده از آن را کاملا مناسب می سازد.

وی گفت: ابزارهای هوش مصنوعی برای روابط عمومی برای خودکارسازی کارهای سریع عالی است.

پیشکسوت ارتباطات و روزنامه نگاری حرفه‌ای اظهار داشت: با ابزارهای دیجیتال می‌توان کارآیی سازمان‌ها، تعامل عمیق و ضروری مخاطبان و مشتریان با سازمان‌ها، تقویت شنوایی سازمان‌ها، مسیرسازی برای عواطف مخاطبان، مدیریت بحران، مدیریت نیکنامی، قدرت در بازگرداندن سرمایه را ارتقا داد.

آخرین اخبار