ریل ذوب آهن اصفهان، مترو مشهد را به حرم امام رضا (ع) متصل كرد

فاز اول خط 3 قطار شهری مشهد در حالی افتتاح و مترو این شهر به حرم مطهر رضوی متصل شد که ریل آن توسط شرکت ذوب آهن اصفهان وابسته به شستا ساخته شده است.

۰۹:۵۰:۱۶ | ۱۴۰۴-۰۲-۲۲

به گزارش شستا رسانه، فاز اول خط 3 مترو مشهد که ایستگاه باب الجواد (ع) در بخش نخست آن واقع شده است به طول 6 کیلومتر با 1350 تن ریل E1 54 گرید( R260 ) و250 تن ریل سخت گرید (R320cr) تولیدی ذوب آهن اصفهان به عنوان بلندترین خط مترو این کلان شهر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ساخته شده است.

خط3 مترو این کلان شهر برای نخستین ‌بار، حرم مُنور رضوی را به دیگر خطوط مترویی مشهد (خط 2 و 1) متصل می کند که میزان جا به جایی مسافر با این خط ، روزانه 600 هزار نفر است و با اتصال به دو خط ذکر شده، این عدد روزانه تا 1 میلیون نفر افزایش می یابد.

حمل و نقل زوار امام رضا (ع) از ایستگاه داخل حرم با ریل ذوب آهن اصفهان

خط 3  مترو به صورت مستقیم داخل حرم مُنور ایستگاه دارد و ورودی حرم را پوشش می دهد که با ایستگاههای باب الجواد و شارستان و همچنین مبادی اصلی شهر مشهد مانند پایانه مسافربری امام رضا (ع)، دانشگاه آزاد مشهد و … مرتبط می شود و به دلیل اتصال به دو خط دیگر مترو، امکان دسترسی به بخش های کلیدی شهر مانند راه آهن و فرودگاه و در مجموع، تمامی مبادی ورودی زائر به مشهد را فراهم می کند.

گفتنی است علی عبدالعلی‌زاده، نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور که چندی پیش از این خط مترو بازدید داشت، گفت : در گذشته از مترو در استان های تهران، تبریز و مشهد بازدید داشته‌ام اما امروز شاهد ارتقاء جدی توان مهندسی کشور در ساخت مترو و افزایش کیفیت ایستگاه‌ها هستیم.

عبدالعلی‌زاده افزود: این که طبق گزارش شهردار مشهد، ریل این خط از تولیدات داخلی تامین شده بسیار مهم است. وی اضافه کرد: فضای معماری ایستگاه باب الجواد (ع) بسیار متفاوت است و هرچه به سکوی سوار شدن نزدیک می‌شویم، شباهت فضا به حرم بیشتر می‌شود.

خط 3 مترو مشهد در آینده نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

آخرین اخبار